~Welcome...welcome~

Thursday, November 18, 2010

Aktiviti Hari Raya...

Assalammualaikum...w.b.t...

Selamat hari raye aku ucapkan kepada semua umat Islam di serata dunia xpecially di Malaysia, tanah airku... So...Hari ni aku nak cerita aktiviti yang aku buat pada 17 November 2010 bersamaan dengan berapa hijrah pun aku da lupe daa...tapi tepat pada hari tersebut kita sama-sama menyambut hari raya aidil adha kan...??..Aku nak cerita ape yang aku buat sepanjang hari raya....

Pada pukul 5.30am.....
Mase ni kompem laa aku baru bangun tidO sebab nak kene sOlat subOh...
Walaupun time ni susah sikit aku nak bukak mate...
Last-last aku bangOn pukul 6.00a.m...
wakaka...terok betul perangai...huhu...
Lepas cOlat...sambung tidO balik...bese laa...orang bujang...:)

Pada pukul 7.03 a.m....
Aku bangOn tidO balik..(mama kejOt)..
"Ewan!Ewan!..bangun tido..nak g smbahyang raya..!"
Aku pOn bangOn dengan mata tertutup n g mandy....
Pastu makan..

Ni la masjid yang aku g hari tu...hehe..Masjid Heng Guan..

Pada pukul 7.45 a.m...
Sampai laa aku di sebuah masjid...
Masjid kat Taman Heng Guan...korang tak tau..hehe..
Pastu paham-paham laa pe kite orang buat kat masjid...
hehehe....

Ntah laa pukul bape daa....
Balik rumah sambung tidO...wakakaka....
Aku tak ingat da pe aku buat pastu tu...hehe

Tik-tok..tik-tok...tik-tok...
Da pukul 3 kOt...
Pas sOlat zOhor...
Abah ajak gi Pantai...waaa...beshnye...dapat cuci mate..:P
Kami semua mandi sekat Pantai Pasir Pandak, SantubOng...besh woo...
Pastu kami balik rumah lepas asar...
Besh mandi laut...masin sangat...

Pemandangan Gunung SantubOng..cantik x..?

Kesimpulannya, aku nak bagitahu korang yang aku tak g tengOk orang sembelih lembu...Aku ni jenis takOt darah...dulu aku tengOk sampai sekarang aku tak makan daging lembu...takOt wOoo...Kecian lembu kene sembelih...

1 comment: